Altec Lansing 1944'te Duplex 604'ü piyasaya sürdüğünden beri, ses/mix mühendisleri, kritik mix kararları verirken gereken doğru detayları duymak için stüdyo referans monitörlerinikullanıyorlar. Stüdyo referans monitörleri, birçok farklı seçeneğe sahiptir. Dahili amplifikatörlü yani aktif stüdyo referans monitörleri ve harici amplifikatörleri kullanan pasif stüdyo referans monitörleri, küçük düşük frekanslı sürücülere sahip yakın stüdyo referans monitörleri ve orta ve düşük frekanslar için birden fazla sürücülü büyük stüdyo referans monitörleri vardır. Ayrıca akustik düzenleme için bazı modellerin üzerinde dahili DSP bile bulunur. Böylelikle odanızın veya stüdyonuzun durumuna göre ürününüzü kişiselleştirme seçeneğiniz ve bu üründen en iyi performansı alma seçeneğiniz bulunur.
İki temel stüdyo monitörü türü vardır: aktif stüdyo monitörleri olarak da bilinen amplifikatörlü stüdyo monitörleri ve pasif stüdyo monitörleri olarak da bilinen amplifikatörsüz stüdyo monitörleri. Aktif stüdyo monitörleri ilk olarak 2000'lerin başında popülerlik kazanmış olsalar da, günümüzde pasif monitörlerden daha yaygındır. Bu monitörler tipik olarak, her bir hoparlöre ideal güç sağlamak için tasarlanmış aktif gate’lere ve çoklu dahili amplifikatörlere sahiptir. Aktif monitörlerin bazılarında odanızdaki frekans dengesizliklerini minimuma indirmeniz için dahili olarak basit equalizer’lar da bulunur. Daha gelişmiş equalizer’ların da bulunduğu üst modeller sayesinde de daha detaylı akustik düzenleme yapmak mümkündür. Pasif stüdyo referans monitörleri nispeten daha az üretilse de bütçe dostu olmaları ve hala bazı ses mühendisleri tarafından vazgeçilmez olmaları nedeniyle tercih edilmeye devam etmektedir. Hatta bazı ses mühendislerine göre bazı pasif stüdyo referans monitörlerinin verdiği bozulmamış(flat) sesi yalnızca pasif monitörler vermektedir.
Çoğu profesyonel stüdyo, yaptıkları mixleri kontrol etmek için birden fazla stüdyo referans monitörüseti kullanır ve mix’in son aşamalarında bu mix’leri tipik kullanıcı hoparlörleri veya kulaklıkları ile dinlerler. Bu yönteme A/B yönetim de denir ve oldukça yaygın bir yöntemdir. Çünkü her ne kadar siz bir parçayı doğru şekilde mix’leseniz bile yaptığınız çalışma dinleyicilerin hoparlörlerinde veya kulaklıklarında nasıl çalıyor bunu bilmeniz gerekmektedir. Dolayısıyla yapılması gereken son işlem mix’inizi bu tip hoparlör veya kulaklıkla da dinlemek olacaktır.